Уникален идентификатор съгласно Регистъра на услугите: 2134
Правно основание за предоставянето на административната услуга/издаването на индивидуалния административен акт:
Кодекс за социално осигуряване – чл. 5, ал. 7, Наредба за пенсиите и осигурителния стаж – чл. 40, ал. 2 и Закон за администрацията - § 1, т. 2, б. в
Орган, който предоставя административната услуга/издава индивидуалния административен акт. В случаите на възлагане – служителите, които издават индивидуалния административен акт:
Министър на правосъдието.
Информация за Центъра за административно обслужване и/или звената, които контактуват с потребителите и предоставят административно обслужване:
ЗАО „Канцелария“
Адрес: Министерство на правосъдието, гр. София – 1040, ул. „Славянска” № 1
Работно време: от 09:00 ч. до 17:30 ч.
Телефон за контакт: +359 2 9237 353, +359 2 9237 373, +359 2 9237 377
Електронна поща: priemna@justice.government.bg
Комуникацията с потребителите се извършва писмено, включително по електронен път, и устно, включително по телефон, както следва:
Телефон за контакти: +359 2 9237 405; +359 2 9237 435
Електронна поща:b_gateva@justice.government.bg
Посочените телефони са стационарни, на цената на един градски разговор.
Срок и процедура по предоставяне на административната услуга/издаване на индивидуалния административен акт, изисквания и необходими документи. В случай че документ се издава от административен орган, се посочва и органът:
Подава се заявление (по образец) до директора на дирекция „Финанси и бюджет“ при Министерство на правосъдието, към което се прилагат:
- Ксерокопие на трудова/и и/или служебна книжка/и.
- Пълномощно – прилага се, когато заявлението се подава чрез упълномощено лице.
Срокът за извършване на услугата е 14 дни след датата на регистрация на заявлението в АИС за документооборот на МП, при спазване на изискванията на Кодекса за социално осигуряване и Наредбата за пенсиите и осигурителния стаж.
Образци на формуляри, които са свързани с предоставянето на административна услуга/издаването на индивидуалния административен акт, включително създадените с нормативен акт или утвърдени с административен акт:
Начини на заявяване на услугата:
Искането за издаване на Удостоверение за осигурителен доход (УП-2) се подава лично на адрес: Министерство на правосъдието, гр. София – 1040, ул. „Славянска“ № 1, чрез Портала за електронни административни услуги на МП на адрес https://docservices.mjs.bg/services/incomeCertificate, чрез Системата за сигурно електронно връчване, чрез Единния портал на органите на изпълнителната власт от сектор „Правосъдие“, по електронната поща priemna@justice.government.bg или чрез лицензиран пощенски оператор.
Информация за предоставяне на услугата по електронен път:
- Ниво на предоставяне на услугата: Ниво III
- Интернет адрес, на който се намира информация за услугата:
https://mjs.bg/home/index/110146b2-eb1a-4f5f-8939-a2b93da8fe21
- Интернет адрес, на който се намира формулярът за нейното заявяване:
https://docservices.mjs.bg/services/incomeCertificate
- Интернет адрес за служебно заявяване: Няма
- Вид на услугата (първична или комплексна), като в случай че услугата е комплексна, се посочват първичните услуги, от които е съставена: Първична
- Средства за електронна идентификация – в случаите, когато идентификация се изисква при заявяване, заплащане и/или получаване на електронна услуга:
Квалифициран електронен подпис. Автентикацията се извършва чрез интеграция със системата „еАвтентикация“ на МЕУ.
- Ниво на осигуреност на средствата за електронна идентификация: Високо.
Срок на действие на документа/индивидуалния административен акт: Няма.
Такси или цени на услугата, включително при предоставяне по електронен път, основание за тяхното определяне и начини на плащане,включително възможността за извършване на картови плащания:
За услугата не се дължи такса.
Орган, осъществяващ контрол върху дейността на органа по предоставянето на услугата.
Национален осигурителен институт.
Ред, включително срокове за обжалване на действията на органа по предоставянето на услугата:
Отказът за издаване на удостоверение подлежи на обжалване по реда на АПК в 14-дневен срок от изтичане на срока за извършване на услугата.
Електронен адрес за предложения във връзка с услугата:
b_gateva@justice.government.bg
Начини на получаване на резултата от услугата:
Лично или чрез упълномощен представител на адрес: Министерство на правосъдието, гр. София – 1040, ул. „Славянска” № 1.
При заявено получаване чрез лицензиран пощенски оператор, заверените документи се изпращат:
- Като вътрешна препоръчана пощенска пратка или като вътрешна куриерска пратка, като заявителят предварително трябва да е декларирал, че пощенските/куриерските разходи са за негова сметка, платими при получаването на пратката, и е съгласен документите да бъдат пренасяни за служебни цели;
- С международна препоръчана пощенска пратка – след предплащане на цената за пощенските услуги от заявителя към МП. Цената за пощенската услуга се заплаща от МП на лицензирания пощенски оператор при подаване на пратката.
Предметна област, за която се отнася:
Стопански дейности
Социални услуги
Орган, пред който се обжалва индивидуалния административен акт:
Обжалването се извършва по реда на АПК в 14 дневен срок от съобщението на акта пред Административен съд София-град.
Електронен адрес за предложения във връзка с облекчаване на режима:
b_gateva@justice.government.bg