Издаване на разрешение за извършване на дейност с нестопанска цел от чужденци в Република България

Уникален идентификатор съгласно Регистъра на услугите: 316

Правно основание за предоставянето на административната услуга/издаването на индивидуалния административен акт:

Наредба № 1 от 15.08.2002 г. за условията и реда за издаване на разрешения за извършване на дейност с нестопанска цел от чужденци в Република България – чл. 2.

Орган, който предоставя административната услуга /издава индивидуалния административен акт. В случаите на възлагане – служителите, които издават индивидуалния административен акт: 

Министър на правосъдието.

Информация за Центъра за административно обслужване и/или звената, които контактуват с потребителите и предоставят административно обслужване:

ЗАО „Канцелария“

Адрес: Министерство на правосъдието, гр. София – 1040, ул. „Славянска” № 1

Работно време: от 09:00 ч. до 17:30 ч. 

Телефон за контакт: +359 2 9237 353, +359 2 9237 373, +359 2 9237 377

Електронна поща:priemna@justice.government.bg

Комуникацията с потребителите се извършва писмено, включително по електронен път, и устно, включително по телефон, както следва:

Телефон за контакти: +359 2 9237 426; +359 2 9237 301

Електронна поща:D_Milanova@justice.government.bg

Посочените телефони са стационарни, на цената на един градски разговор.

Срок и процедура по предоставяне на административната услуга/издаване на индивидуалния административен акт, изисквания и необходими документи. В случай че документ се издава от административен орган, се посочва и органът:

След внасяне на всички изискуеми документи в срок до 30 дни министърът на правосъдието издава решение за извършване на дейност с нестопанска цел от чужденец в Република България.

Заявление (Молба-декларация по образец), което заедно с придружаващите го документи, се подава от чужденеца до Министерство на правосъдието чрез задграничното представителство на Република България в държавата по произход или последно местоживеене. Към заявлението се прилагат следните документи на български език: подробен план за определяне предмета и целта на дейност за срока, за който се иска издаване на разрешение; документ, установяващ наличието на финансови средства за постигане целите на дейността; препис от решението на съда, ако има съдебна регистрация; свидетелство за съдимост; медицинско удостоверение; други документи, които се изискват по силата на нормативните актове, регламентиращи съответния вид дейност с нестопанска цел, ако такива са необходими; два броя снимки, размер 3 x 4, пълен фас, квитанция за платена държавна такса. Документите, произхождащи от чужбина, се заверяват и легализират по съответния ред. 

Образци на формуляри, които са свързани с предоставянето на административна услуга/издаването на индивидуалния административен акт, включително създадените с нормативен акт или утвърдени с административен акт:

Молба-декларация по образец

Начини на заявяване на услугата:

Документите се подават чрез дипломатическо или консулско представителство на Република България в страната на произход на чужденеца или последното му местопребиваване. 

Информация за предоставяне на услугата по електронен път:

Услугата не се предоставя по електронен път.

По електронен път се предоставя информация за административната услуга в т.ч. начин и място на заявяване, такса и срокове за предоставяне.

  • Ниво на предоставяне на услугата: Ниво I
  • Интернет адрес, на който се намира информация за услугата:

https://mjs.bg/home/index/b106aa77-6e2e-41c9-b2b3-4b75d40415a5

  • Интернет адрес, на който се намира формулярът за нейното заявяване:

https://mjs.bg/home/index/b106aa77-6e2e-41c9-b2b3-4b75d40415a5

  • Интернет адрес за служебно заявяване: Няма
  • Вид на услугата (първична или комплексна), като в случай че услугата е комплексна, се посочват първичните услуги, от които е съставена: Първична
  • Средствата за електронна идентификация и нивото им на осигуреност – в случаите, когато идентификация се изисква при заявяване, заплащане и получаване на електронна услуга: Няма

Срок на действие на документа/индивидуалния административен акт. 

Съобразно посочения в заявлението, но не повече от 12 месеца. 

Срок за извършване на услугата – eдномесечен срок, от получаване на всички документи и приключени съгласувателни процедури.

Такси или цени на услугата, включително при предоставяне по електронен път, основание за тяхното определяне и начини на плащане, включително възможността за извършване на картови плащания: 

За услугата се заплаща фиксирана такса на стойност 20 лв. (€ 10,23)

  • по банкова сметка:

IBAN: BG09 BNBG 9661 3000 1737 01

BIC: BNBGBGSD 

Банка: Българска народна банка

Основание за плащане: „За издаване на разрешение за извършване на дейност с нестопанска цел от чужденци в Република България“.

Услугата може да бъде заплатена по един от следните начини:

  • по банков път.

Орган, осъществяващ контрол върху дейността на органа по предоставянето на услугата.

Административен съд по постоянен адрес или седалище на посочения в акта адресат, съответно адресати.

При постоянен адрес или седалище в чужбина – Административен съд – гр. София.

Ред, включително срокове за обжалване на действията на органа по предоставянето на услугата. 

Обжалването на отказа за издаване на разрешение е по реда на АПК в 14 дневен срок от съобщаването. 

Мълчаливият отказ – в едномесечен срок от изтичането на срока, в който административният орган е бил длъжен да се произнесе.

Електронен адрес за предложения във връзка с услугата:

D_Milanova@justice.government.bg

Начини на получаване на резултата от услугата: 

Лично или чрез пълномощник на място в ЗАО „Канцелария“.

При заявено получаване чрез лицензиран пощенски оператор заверените документи се изпращат:

  1. Като вътрешна препоръчана пощенска пратка или като вътрешна куриерска пратка, като заявителят предварително трябва да е декларирал, че пощенските/куриерските разходи са за негова сметка, платими при получаването на пратката, и е съгласен документите да бъдат пренасяни за служебни цели;
  2. С международна препоръчана пощенска пратка – след предплащане на цената за пощенските услуги от заявителя към МП. Цената за пощенската услуга се заплаща от МП на лицензирания пощенски оператор при подаване на пратката.

Предметна област, за която се отнася:

Стопански дейности,

Социални услуги.

Чуждестранни физически лица, които не са граждани на държава член на Европейския съюз и нямат постоянно пребиваване в Република България, имат право да извършват дейност с нестопанска цел на територията на Република България чрез юридическо лице с нестопанска цел в обществена полза.

Орган, пред който се обжалва индивидуалния административен акт: 

Административен съд по постоянен адрес или седалище на посочения в акта адресат, съответно адресати. 

При постоянен адрес или седалище в чужбина – Административен съд – гр. София.

Електронен адрес за предложения във връзка с облекчаване на режима:

D_Milanova@justice.government.bg

Национален телефон за правна помощ

070018250 И правни съвети при домашно насилие

Информация тук

изображение

Живеете със семейството си в чужбина? Или планирате да се преместите там? Тогава е изключително важно да знаете всичко, което засяга закрилата на децата в избраната от вас държава.

Видео

Искам да съм информиран

Антикорупция - горещ телефон

02 987 0697
изображение

Tози портал е разработен по оперативна програма „Добро управление“, чрез ЕСФ, проект BG05SFOP001-3.001-008 с наименование „Доразвитие и централизиране на порталите в органите на изпълнителната власт от Сектор "Правосъдие" за достъп на гражданите и бизнеса до информация, е-услуги и е-правосъдие.

изображение